COLUMN

Debby Tinnemans

Mede-eigenaar Tinnemans
Floating Solutions Maasbracht

Service with a smile

Je hebt weleens van die dagen dat het lontje iets korter is dan gewoonlijk. Het gebruikelijke ochtendritueel is er een van strakke planning; op tijd iedereen wakker maken, ontbijtje serveren, en de bammetjes voor de schoolgaande jeugd klaar maken. Geen televisie of andere schermpjes tijdens het ontbijt, nog even met elkaar bijpraten en dan iedereen op naar zijn eigen dagtaak. Dat er toch weleens een kink in de kabel komt en het schema in de war raakt, zorgt soms voor de nodige stress in huize Tinnemans. Als er dan nog moeilijk telefoonverkeer van het bedrijf tussendoor komt, is het improviseren geblazen. Begrijp me niet verkeerd hoor, doorgaans loopt het hier meer dan prima, maar heel af en toe…
Als dienstverlenend bedrijf aan een sector waar 24 op 7 wordt gewerkt en er geen vaste tijden zijn, is het ook weleens schakelen. Zelf zijn we een bedrijf waar gewoon veertig uur gewerkt wordt op normale werktijden. Telefonisch zijn we echter, door doorschakeling van de telefoon, 24 uur bereikbaar en dat zullen we weten ook. Op Eerste Kerstdag ’s morgens een melding van een kleine, niet dringende lekkage aan een schip in de haven. Om half 7 ’s morgens even melden dat het schip onderweg is en omstreeks 10 uur in de reparatiehaven zal aankomen. Dit zijn enkele voorbeelden van momenten waarop je denkt … Kan dit ook op een ander tijdstip?
Desalniettemin, respect voor onze ouders, familie en vrienden, maar zeker ook voor onze klanten en relaties is er met de paplepel ingegoten. Dat zal dus altijd de boventoon voeren. Want zeg nu zelf, als je zelf als klant in een bedrijf, winkel, restaurant of anders bent, is dat niet wat het meest wordt gewaardeerd?