V.l.n.r. Marlon van Twillert, Liana Engibarjan en Jan van Laar (foto Maritiem Media)

Het nieuwe reclamebureau Mr. Pink en de bekende binnenvaartvlogger Liana Engibarjan gaan samenwerken. Liana richt zich vanuit haar ervaring voor Mr. Pink speciaal op de klanten die advies willen hebben op het gebied van social media.

,,Ik wilde een paar jaar geleden maar drie vlogs maken: over een drogeladingschip, een tanker en een containerschip. Om te laten zien wat het werk op een binnenvaartschip inhoudt, vanwege het grote personeelsgebrek. Je mag wel zeggen dat het compleet uit de hand is gelopen’’, vertelt Liana, die behalve schipper en vlogger ook nog eens het stempel influencer heeft gekregen.
,,Ik werd op een gegeven ogenblik overal voor gevraagd: spreker, dagvoorzitter, columnist (voor Maritiem Courant), ondersteuning bij alle vormen van social media, andere vloggers ondersteunen, materiaal editen, enzovoorts. Sommige marketingvragen gaan voor mij te ver. Dan kom je op het vakgebied van reclamebureaus. Daar heb ik geen verstand van, dus zo ontstond het idee van samenwerking met Mr. Pink.’’

Mooie aanvulling
De mannen van Mr. Pink hadden er wel oren naar. Marlon van Twillert: ,,Liana valt op, zij staat haar mannetje als knappe vrouw in een mannenwereld. Wij wisten dat ze veel aanvragen kreeg buiten het vloggen om, daarom is deze samenwerking voor beide partijen gunstig.’’
Mr. Pink heeft met Larissa Nijmeijer al een bekwame vlogger in huis, de samenwerking met Liana is daar een mooie aanvulling op, vinden ook Martijn Stuit en Jan van Laar. Want: ,,Online marketing wordt steeds belangrijker.’’ Liana heeft veel ervaring opgedaan met het geven van workshops over vloggen en in het adviseren van bedrijven over welke vormen van social media het best bij hen passen. ,,Dat geldt niet alleen voor de binnenvaart’’, vult Liana aan. ,,Wel is het vaak de technische branche, omdat die mij het meest ligt. En als het klikt met de opdrachtgever en het onderwerp, dan ga ik er voor de volle 100 procent voor’’, aldus de enthousiaste Rotterdamse.
Ze maakt er geen geheim van dat ze hoogzwanger is: ,,Hoe ik dat straks ga regelen met al mijn bezigheden, zien we nog wel. Varen zal de eerste tijd wel minder worden, maar de social media kant is makkelijker te combineren. Nog een reden om blij te zijn met de samenwerking met Mr. Pink, waarbij we overigens allebei apart in de markt blijven staan.’’