Bij OMRU Scheepsramen kennen wij onze kracht. Al meer dan vijftien jaar maken wij aluminium scheepsramen op maat voor binnenvaartschepen, passagiersschepen en werkboten. Robuuste producten die voldoen aan de strenge kwaliteitsnorm ISO 3903 en op het gebied van kwaliteit en veiligheid niets te wensen overlaten. Begin 2020 hebben wij onze productiefaciliteiten uitgebreid met een nieuwe productielijn voor deu-ren, schuifdeuren en vouwwanden. Bij OMRU kunt u dus terecht voor een compleet pakket van ramen én deuren.

Veiligheid voorop: ISO 3903
Voor het ontwerpen en bouwen van schepen en boten gelden strenge veiligheidseisen.
OMRU scheepsramen zijn ISO 3903 gecertificeerd en voldoen aan alle technische voorschriften die wettelijk zijn bepaald. Om daaraan te voldoen, moet onder andere de mechanische sterkte van onze raamprofielen uitgebreid worden getest door middel van zogenaamde druktests. Misschien geen verrassing, maar zowel onze thermisch onderbroken vaste ramen als klapramen met klemblokken hebben deze tests glansrijk doorstaan. Een mooi compliment voor onze productspecialisten. En een extra bevestiging van onze kwaliteit voor u.

Kwaliteitsdeuren uit eigen productie
Onze deuren, schuifdeuren en vouwwanden maken wij op basis van thermisch onderbroken profielen. We hebben diverse standaardmodellen in ons assortiment, maar er is ook altijd maatwerk mogelijk. Zo kunnen wij deuren in elke gewenste RAL-kleur leveren. En voorzien van een glaspakket dat beantwoordt aan uw wensen op het gebied van geluidsisolatie en/of klimaatbeheersing. Vraag ons naar de vele opties en mogelijkheden. Kijk ook op
www.omruscheepsramen.com.

Geluidsreductie profiel voor de binnenvaart
Vanzelfsprekend beschikken wij bij OMRU over de kennis om voor uw specifieke situatie de benodigde glasdikte te berekenen volgens de wettelijke normen voor de binnenvaart. Wat betreft geluidsreductie kunnen wij ver voor u gaan. Wij stellen een glaspakket samen waarin wij de ideale combinatie maken van spouwbreedte, glasdikte en coatings. Met ons nieuwste profiel kunnen wij een geluidsreductie (Rw) van ongeveer 50 dB (globale geluidsverzwakkingsindex) realiseren. Stiller wordt het bij u aan boord bijna niet.

Hogere isolatiewaarde
De isolatiewaarde (U-waarde) van onze profielen voor de binnenvaart bedraagt standaard ongeveer 2,68 W/m².K (globale isolatiewaarde). Deze kunnen wij optioneel verder voor u verbeteren tot ongeveer 1,1 W/m².K (globale isolatiewaarde). Dit doen wij door aan de binnenkant van de spouw een speciale coating aan te brengen.
Raamtracing en verwarmd glas
Twee andere interessante opties die wij aanbieden zijn raamtracing en verwarmd glas. Door een aluminium raamprofiel door middel van tracing te verwarmen, kunnen wij het profiel volledig condensvrij maken. Verwarmd glas passen wij steeds vaker toe in met name stuurhuizen. Het is een effectieve manier om ijsvorming en condensvorming op de buitenruit tegen te gaan. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Geen corrosie van binnenuit
Bij OMRU verlijmen we de ruiten altijd in onze aluminium scheepsramen. In onze ogen is dit de beste methode. Veel ruiten worden met een rubber in een raamprofiel gemonteerd. Dat ziet er minder mooi en minder strak uit dan verlijmd glas. Daarnaast krijgen zoutkristallen bij verlijmd glas geen kans om zich te nestelen tussen het rubber en het aluminium. De kans op vervelende corrosievorming of lekkages is daardoor nihil. Bovendien is de constructie bij verlijmd glas steviger. Dat is met name belangrijk bij klapramen. Met verlijmd glas kan het klapbare deel niet gaan doorhangen in het profiel en het kozijndeel niet raken.

Ramen nodig voor uw nieuwbouw- of refitproject?
Neem contact op met Yvo de Ruijter (directeur/eigenaar OMRU Scheepsramen): +31 (0)6 203 51 424.