Veel innovatieconferenties over de Rotterdamse haven gaan over toekomstscenario’s. Maar welke innovaties worden er eigenlijk op dit moment gerealiseerd? In de haven van Rotterdam vindt momenteel een digitale revolutie plaats. Er wordt gebruik gemaakt van augmented reality in de haven, en allerlei havenbedrijven zijn gestart met digital twinning van hun producten en/of diensten.

STC Group
STC Group, de innovatieve vakinstelling voor beroepen in en om de haven, host een unieke serie innovatieconferenties over de haven-innovaties van nu. Op 13 februari a.s. vindt de allereerste Smart Vision Experience plaats die het podium biedt aan haven-gerelateerde bedrijven en voor high-end tech-developers. Zij laten zien hoe ze digital reality toepassen en welke winsten dat oplevert. Ze vertellen op welke wijze de veiligheid toeneemt, efficiency en kostenbesparingen worden doorgevoerd en concurrentievoordeel kan worden behaald.
In een afwisselend programma vertellen innovators, ontwikkelaars, beleidsmakers, investeerders, startups, onderzoekers en jonge technische talenten over de toepassingen van digital reality in het algemeen en augmented reality in het bijzonder. Daarbij is de Rotterdamse haven steeds de beroepscontext.  Niemand minder dan Jort Kelder modereert deze conferentie. Samen met PTC, Kotug, Vopak, Wortell, Knowledge Concepts, en Socialbroters brengen we de huidige innovaties en de potentie van digital reality in kaart, en exploreren wat dit betekent voor de beroepen en de toekomst van werk in en om de haven.
Renee Boelaars, directeur Innovatie & Onderwijsontwikkeling van STC Group: ‘Haven- en maritieme bedrijven investeren momenteel collectief in digitalisering. De enorme impact hiervan laten zij zien op 13 februari. Hoe wordt augmented reality ingezet? Welke digital twins worden er gemaakt? Hoe versterken deze technologieën elkaar in real life, bijvoorbeeld bij productonderhoud? Hele interessante vragen, zowel voor bedrijven als voor het beroepsonderwijs.’